UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 06.11.2017: UNTRR solicită Guvernului să inițieze cât mai rapid noua procedură de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri. Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potențiale de restituit din supraacciză

06.11.2017

Comunicat de presă

UNTRR solicită Guvernului să inițieze cât mai rapid noua procedură de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri. Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potențiale de restituit din supraacciză

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului să inițieze cât mai rapid noua procedură de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, altfel câștigul la bugetul de stat va rămâne doar pe hârtie deoarece consumul de motorină va migra în țările învecinate.

UNTRR a solicitat asociațiilor profesionale de transport rutier din Statele Membre care rambursează acciza (Spania, Franța, Italia, Belgia, Ungaria și Slovenia), cât și Comisiei Europene, să precizeze cum este transpusă Directiva 96/2003 în legislația națională specifică, respectiv dacă este considerată ajutor de stat rambursarea accizei deasupra pragului minim comunitar stabilit de art. 7.2 al Directivei 96/2003 (combustibil profesional) sau doar sub acest prag.

Până în prezent, UNTRR a primit răspunsuri de la ASTIC-Spania, FNTR-Franța și ANAV-Italia. Cele 3 asociații au precizat că în Spania, Franța și Italia, schema de rambursare a accizei este implementată de foarte mulți ani fără a fi considerată ajutor de stat, pentru că se respectă prevederile Directivei 96/2003, iar după rambursarea accizei nu s-a coborât niciodată sub pragul minim comunitar.

În condițiile aplicării supraaccizei de 32 de bani/litru la carburanții auto din lunile septembrie și octombrie a.c., transportatorii români sunt dezavantajați în competiția cu ceilalți transportatori, în special est-europeni, motivat de handicapul creat de supraacciza aplicată.

Prin aplicarea supraaccizei transportatorii români au cel mai ridicat cost față de țările din jur, costul motorinei în România fiind de 0,94 euro/litru fără TVA.

Reamintim că un camion consumă minim 3.000 litri și până la 6.000 litri de motorină lunar, iar o diferență de 5 eurocenți urcă costul de operare al unui transportator român cu minimum 1.800 euro anual până la 3.600 euro, iar o diferență de 10 eurocenți pe litrul de motorină urcă costul de operare cu 3.600 euro până la 7.200 euro anual pentru fiecare camion din România, aspect care va reduce drastic competitivitatea firmelor de transport rutier din România în raport cu țările din jur.

Într-un an de zile fiecare camion care efectuează transport internațional aduce aproape 35.000 euro în taxe și impozite directe și indirecte, iar autovehiculele care operează la nivel național aproape 100.000 lei – acciză, TVA, carburant, achiziție piese, întreținere, taxe salarii.

Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potențiale de restituit din supraacciză.

UNTRR își exprimă sprijinul pentru adoptarea cât mai rapidă a unui mecanism de rambursare a accizei suplimentare într-o formă îmbunătățită față de sistemul precedent, și cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenți/litru, pentru a menține un cost al motorinei pentru transportatorii rutieri români la același nivel cu Ungaria.

* * *

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.





Ultima modificare a paginii: 06.11.2017

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii