COMUNICAT DE PRESĂ, 02.12.2018: PROPUNEREA PREȘEDINȚIEI AUSTRIECE ESTE ÎMPOTRIVA MOBILITĂȚII ÎN UE! UNTRR solicită Parlamentului European, Ministerului Transporturilor și Reprezentanței Permanente a României la UE să respingă orice compromis bazat pe propunerea Președinției Austriece privind Pachetul Mobilitate. NU lăsați Austria să construiască noi ziduri în Europa! @stopneoprotectionism.eu
02.12.2018
COMUNICAT DE PRESĂ
PROPUNEREA PREȘEDINȚIEI AUSTRIECE ESTE ÎMPOTRIVA MOBILITĂȚII ÎN UE!
UNTRR solicită Parlamentului European, Ministerului Transporturilor și Reprezentanței Permanente a României la UE să respingă orice compromis bazat pe propunerea Președinției Austriece privind Pachetul Mobilitate. NU lăsați Austria să construiască noi ziduri în Europa! @stopneoprotectionism.eu
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR semnalează Membrilor Parlamentului European că propunerea Președinției Austriece privind pachetul de mobilitate 1 limitează transportul rutier internațional și libertățile fundamentale de circulație în UE. Această abordare periculoasă va adânci decalajele dintre statele membre ale UE: în loc să sprijine economiile în curs de dezvoltare ale noilor veniți și armonizarea socială în UE, Austria propune schimbări inacceptabile ale politicii comune de transport a UE care vor conduce la segregarea economică și socială a UE.
MAI BINE NICIUN COMPROMIS DECÂT UN COMPROMIS DEZAVANTAJOS PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI!
SPUNEȚI NU SEGREGĂRII ECONOMICE ȘI SOCIALE A UE!
X NU perioadei de "răcire"(cooling off) de 7-14 zile la CABOTAJ!
- Restricționarea cabotajului și a accesului la piață sunt împotriva politicii comune a UE în domeniul transporturilor, în contradicție directă cu obiectivele sale privind decarbonizarea și eficiența rețelei de transport.
X NU aplicării detașării la transportul rutier!
- Șoferii profesioniști sunt lucrători hiper-mobili, nu lucrători detașați!
- Regulile și poverile detașării blochează transportul rutier internațional în UE, impunând transportatorilor să calculeze & plătească diferite salarii naționale pentru 1 șofer, pe 1 lună
- Împărțirea transportului rutier internațional în bilateral și “crosstrade” cu diferite regimuri de detașare va limita operațiunile de transport rutier internațional, va complica și mai mult povara administrativă și va distorsiona operarea în condiții echitabile în sectorul transporturilor rutiere prin aplicarea unor regimuri de plată diferite pentru șoferii profesioniști din aceiași companie, care efectuează tipuri diferite de operațiuni de transport rutier internațional.
X NU întoarcerii acasă OBLIGATORII a șoferilor și a vehiculelor!
- Șoferii profesioniști au dreptul la libera circulație în UE. Alegerea modului în care șoferii își petrec timpul privat este garantată prin Drepturile Omului, șoferii nu sunt cetățeni de mâna a doua!
- Vehiculele sunt mijloacele de producție ale transportatorilor pentru serviciile de transport și transportatorii au dreptul la libera circulație a serviciilor lor în UE! Întoarcerea acasă obligatorie a vehiculelor va conduce la o creștere dramatică a curselor în gol și a emisiilor de CO2, în timp ce creșterea costurilor va fi mult mai mare pentru transportatorii din țările periferice, distorsionând astfel condițiile de concurență egală pe piața transporturilor rutiere din UE.
OPRIȚI PROPUNEREA PREȘEDINȚIEI AUSTRIECE! NU LĂSAȚI AUSTRIA SĂ DISTRUGĂ FUNDAȚIA UE! UE TREBUIE SĂ ÎȘI ÎNTĂREASCĂ UNITATEA DUPĂ BREXIT, NU SĂ SE DEZINTEGREZE DIN INTERIOR!
ÎMPREUNĂ SUNTEM MAI PUTERNICI!
- Continuați liberalizarea pieței către un spațiu european unic al transporturilor
- Mențineți cabotajul în
- Sprijiniți excluderea totală a transportului rutier de la regulile privind detașarea lucrătorilor
- Opriți interpretările naționale ale legislației UE!
* * *
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.