UNTRR


Anul 2009 - anul consolidării şi diversificării pentru transportatori

Ianuarie 2009

S-a scris şi se va scrie mult, mult mai mult, despre starea globală a economiei, despre "CRIZĂ", despre efectele ei asupra continentelor, ţărilor, asupra anumitor domenii de activitate şi nu în ultimul rând despre efectele ei asupra oamenilor.

Fiind direct conectaţi în domeniul transporturilor prin intermediul membrilor noştri, companii de transport rutier intern şi internaţional, precum şi prin afilierea noastră la organismele internaţionale din acelaşi domeniu, cunoaştem dificultăţile şi provocările cu care se confruntă transportatorii şi îi sprijinim activ prin acces la informaţii, printr-o ofertă de servicii gratuite şi de produse cu preţuri speciale pentru membri.

UNTRR consideră că, deşi afectaţi din plin de recesiunea economică, fapt care conduce în primul rând la o scădere însemnată a comenzilor şi la lupta pentru supravieţuire, transportatorii români - prin companiile din domeniu, preocupate în mod real în activitatea de transport rutier, îşi vor consolida afacerile în perioada următoare în ciuda unor măsuri antipopulare pe care le-ar putea aplica pe termen scurt, măsuri de restrângere a activităţii, generatoare şi de somaj.

Companiile de transport de dimensiuni mai mici care au ca obiect secundar de activitate transportul rutier se vor reorienta către alte activităţi din portofoliul lor.

Pentru 2009 diversificarea specializată pare să fie singura soluţie pentru toţi, diversificare care nu permite realizarea de profit prea mare pentru că se urmăresc prea mulţi "iepuri" în acelaşi timp, şi este dificil să prinzi mai mulţi dacă nu eşti foarte atent, însă contribuie la distribuirea riscului, fiind mai puţin probabil ca toate segmentele acoperite să fie la fel de grav afectate de criză.

Recomandăm companiilor de transport să aibă în vedere: păstrarea clienţilor, orientarea spre clienţi neafectaţi de criză (din acelaşi domeniu sau din alte domenii), sau în cazul transportatorilor internaţionali spre clienţi din ţări deţinătoare de resurse naturale (gaz, petrol, minereuri, etc) - segment puţin afectat de criza globală, datorită necesităţilor energetice globale în creştere. Atât pentru transportatorii rutieri interni, cât şi pentru cei internaţionali, pot fi posibile pentru 2009 şi următoarele soluţii - reorientarea cu costuri minime spre alte domenii viabile, menţinerea tarifelor în perspectiva unei deprecieri a monedei naţionale în primele luni ale lui 2009, alături de utilizarea aceleiaşi monede de referinţă în relaţiile cu clienţii/furnizorii pentru minimizarea riscului valutar, diminuarea creditării, reducerea costurilor la orice capitol posibil - de la combustibil, salarizare, finanţare, precum şi orice altă cheltuială în avans pe termen lung - asigurări, etc.

Cel mai provocator obiectiv va fi cel al "menţinerii tarifelor", fapt greu de realizat deoarece operatorii de transport rutier sunt confruntaţi cu o creştere permanentă şi uneori chiar dramatică a costurilor fixe şi mai ales variabile - prin preţul combustibilului şi costurile sociale.

Conform cifrelor selectate de SVG Germania din 2008, costurile combustibilului au crescut între 2007-2008 cu 35%, costurile de întreţinere a vehiculelor au crescut cu 14%, salariile cu 13,5% şi costurile de taxare a infrastructurii cu 7,5%.

Şansele de a transfera aceste costuri sunt substanţiale dacă operatorii de transport vor negocia preţurile într-o manieră bine gândită fapt ce îi poate ajuta şi poate îmbunătăţi profitabilitatea companiei de transport.

În cazul în care nu reuşesc să-şi transfere costurile operaţionale companiile de transport vor lucra în pierdere şi astfel ne putem aştepta ca ele să dispară sau să se orienteze către altceva.

2009 se anunţă un an al provocărilor pentru toţi transportatorii, cu o încetinire a creşterii economice, precum şi o stagnare a numărului de înmatriculari de vehicule noi dar şi a volumelor de transport rutier.

Începutul anului 2009* va aduce în ţările europene o scădere a PIB estimată la 0,3%, şi o creştere staţionară de 3.275 milioane tone, ca şi în trimestrul IV din 2008 a volumelor de transport rutier.


*) studiul este realizat de IRU şi este bazat pe analiza transporturilor în 17 ţări: Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Norvegia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveţia, Marea Britanie.








Ultima modificare a paginii: 23.01.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii