UNTRR


Comunicat de presa IRU din data de 12 ianuarie 2009

Transportul rutier comercial este angajat în protecţia mediului

IRU solicită Comisiei UE să îşi fundamenteze propunerea sa de revizuire a Directivei Eurovinetei pe o analiză cost-beneficiu riguroasă, înainte de a lua orice decizie finală asupra a ce extra-costuri, dacă va fi cazul, trebuie plătite şi de către cine, pentru a evita dubla taxare şi a asigura condiţii de concurenţa loială pentru toate modurile de transport.

Bruxelles - Având în vedere că pe 21 ianuarie 2009, Comitetul de Transport şi Turism al Parlamentului UE urmează să voteze proiectul de raport pregătit de MEP Belgia Dl. Said El Khadraoui şi cele 530 amendamente aduse la revizuirea Directivei Eurovinietei, IRU evidenţiază că industria transporturilor rutiere este angajată în dezvoltarea unui transport care să asigure protecţia mediului, dar aminteşte că trebuie asigurate condiţii de concurenţă loiale între toate modurile de transport, aşa cum solicită şi Comisia Europeană.

Preşedintele Comitetului de Legătură Transport Marfă al IRU, Bertil Dahlin, a comentat: "Comisia Europeană va eşua în curând să îşi atingă obiectivele de a stabili condiţii de concurenţă loiale între modurile de transport, prin simpla revizuire a Directivei Eurovinietei. Astăzi, cifre relevante arată că transportul rutier de marfă deja plăteşte pentru 99% din externalităţile sale prin alte taxe şi impozite, ca taxele pe combustibil şi pe vehicul şi cele pentru infrastructură. Comisia Europeană are tendinţa să omită aceasta şi a pavat drumul pentru taxe suplimentare inacceptabile, prin utilizarea argumentului legat de protecţia mediului, în timp ce industria a redus deja considerabil, până la 97%, emisiile sale toxice în ultimii 10 ani!!"

Delegatul General IRU la UE, Michael Nielsen, a adăugat: "Alte moduri de transport, cum ar fi calea ferată, deja au legislaţie UE asupra taxării externalităţilor, dar în ce măsură chiar plătesc acestea pentru externalităţile pe care le determină? Este momentul pentru Comisia Europeană să solicite transparenţă asupra acestui punct înainte de a deschide discuţia asupra a ce, dacă necesar, încă trebuie plătit de fiecare mod de transport. Sectorul transporturilor rutiere este angajat în continuarea şi chiar sporirea eforturilor sale de a proteja mediul, dar nu doreşte să plătească dublu sau să sponsorizeze moduri de transport mai puţin eficiente. Aceasta se poate întâmpla fără o evidenţiere clară a rezultatelor potenţiale la iniţiativele de protecţie a mediului în cadrul fiecărui mod specific!"

Pentru că se pare că CE Delft, consultantul care a pregătit Broşura Comisiei Europene asupra internalizării costurilor externe, a realizat în mod surprinzător şi un studiu care va servi ca poziţie a organizaţiei de lobby ecologiste, "Transport & Mediu", Michael Nielsen a mai comentat: "Acest studiu CE Delft 'Îşi primesc camioanele taxele de drum' este încă o dovadă a faptului că abordarea CE asupra revizuirii Eurovinietei se bazează pe cifre referitoare la transportul rutier comercial care sunt foarte probabil părtinitoare, ceea ce nu ne apropie deloc de o analiză cost-beneficiu obiectivă, care este necesară de urgenţă. În schimb, acest fapt tinde să pună un alt semn de întrebare asupra fundamentării propunerii Comisiei Europene.".

Parlamentul European are de jucat un rol important în solicitarea unei astfel de analize cost-beneficiu riguroase, care ar trebui să includă o trecere în revistă riguroasă a ceea ce este deja plătit de diferitele moduri de transport. Astfel, IRU îndeamnă membrii PE să facă aceasta cât se poate clar prin votul lor din 21 ianuarie, prin solicitarea de urgenţă a unei legislaţii adiţionale care să asigure că toate modurile de transport îşi acoperă toate externalităţile.





Ultima modificare a paginii: 19.01.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii