UNTRR


Comunicat de Presă 27 Mai 2009

ITF-IRU Workshop: Transportul rutier poate determina redresarea economică globală

Concluziile workshop-ului ITF-IRU arată că transportul rutier poate fi o soluţie a redresării economice globale cu condiţia ca guvernele din întreaga lume să promoveze şi să faciliteze în continuare transportul rutier si comercial.

Leipzig - Organizat ca parte din International Transport Forum 2009 (Forumul de Transport Internaţional 2009), workshop-ul ITF-IRU cu privire la "Road Transport: promoting global trade, travel and development" (Transport rutier: promovarea comerţului global, călătoriilor şi dezvoltării), a reunit peste 100 de executivi, reprezentanţi academici şi comerciali din ţări din Europa, America, Asia, Orientul Mijlociu şi Oceania, precum şi vorbitori de nivel înalt din WTO, WCO şi UNECE, ce au concluzionat că orice sancţiune aplicată transportului rutier este o sancţiune chiar mai mare asupra economiei ca întreg şi au identificat soluţii cerând guvernelor să acţioneze urgent.

Preşedintele IRU, Janusz Lacny, a spus, "Este încurajator să vedem că posibilele remedii la prezenta criză sunt susţinute în totalitate de liderii G20, ce au pus bazele în vederea unei viitoare facilitări a trasportului rutier şi commercial în cadrul recentului summit din Londra … Transportul rutier, în această perioadă de criză economică, poate contribui la redresarea economică. Însă pentru a realiza acest lucru, greşelile istorice ale Marii Recesiuni Economice din anii 1930, în care criza economică a fost intensificată de stoparea transportului şi comerţului, nu ar trebui repetate." Într-adevăr, datele Guvernului şi ale industriei prezintă un tablou sumbru, subliniind o scădere în domeniul transportului rutier de marfă cu până la 50%, o dublare a falimentelor, o creştere dramatică a şomajului (concedieri definitive sau şomaj tehnic temporar), care deja se ridică la 140,000 de locuri de muncă în EU, la 120,000 de locuri de muncă în CIS şi la 200,000 de locuri de muncă în America de Nord.

Vice preşedintele IRU, Graham Smith, a adăugat, "Sectorul transportului rutier de pasageri suferă de asemenea din cauza scăderii cererilor din partea turiştilor. Ţinând cont de raportul nostru excelent de siguranţă şi mediu ce fac autobuzele, autocarele şi taxiurile adevărate alternative de transport pentru viitor, este esenţial ca cei care iau deciziile politice la nivel local, naţional sau internaţional să sprijine în totalitate industria prin eliminarea barierelor artificiale, precum interdicţiile nejustificate de a intra în oraşe turistice sau restricţii nefondate de condus precum şi de odihnă."

Participanţii la Workshop au identificat o serie de măsuri de reglementare şi fiscale pentru a fi introduse de guverne la nivel naţional şi internaţional cu scopul de a sprijini industria transportului rutier, similare cu cele pentru bănci. Aceste măsuri includ:

  • introducerea stimulentelor reale comerciale pentru vehicule mai sigure şi mai curate;
  • modificarea legii insolvabilităţii pentru a permite societăţilor de transport rutier ca în timpul crizei economice să reducă capacitatea de transport şi să continue doar operaţiunile comerciale profitabile;
  • determinarea instituţiilor financiare de a asigura linii de credit corespunzătoare operatorilor de transport;
  • reevaluarea şi reducerea taxelor curente;
  • asigurarea pieţelor deschise şi lupta pentru încheierea WTO Doha round;
  • intensificarea eforturilor pentru a elimina barierele neoprotecţioniste în ceea ce priveşte transportul rutier internaţional.

Ca o completare la acest workshop al ITF-IRU, Preşedintele IRU va participa de asemenea la Masa Rotundă Ministerială ce se va avea loc mâine, în timp ce Secretarul General IRU, Martin Marmy, va lua parte la discuţiile Mesei Rotunde a Liderilor Internaţionali ce va avea loc vineri, în cadrul cărora se va discuta cu privire la acţiunile corespunzătoare pentru a "Obţine Rezultate" şi pentru a grăbi o redresare economică globală într-un adevărat parteneriat public-privat.

În acest cadru, cei doi reprezentanţi ai IRU vor susţine nevoia urgentă de a facilita transportul rutier, în mod deosebit prin intermediul ratificării şi implementării globale a Convenţiilor UN (TIR, ADR, AETR CMR şi armonizarea Controalelor Vamale), precum şi folosirea aplicaţiilor web dezvoltate recent de IRU pentru a permite guvernelor să îndeplinească obligaţiile UN şi EU fără nici un cost suplimentar (TIR Electronic Pre-Declaration, IRU real-time SafeTIR şi IRU Border waiting Time Observatory).

Press Office
International Road Transport Union (IRU)
3, rue de Varembé / B.P. 44
CH-1211 Geneva 20
Switzerland

Tel: +41 22 918 27 07
Fax: +41 22 918 27 41
e-mail: 
Web: www.iru.org





Ultima modificare a paginii: 22.06.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii