UNTRR


IRU solicită îmbunătăţirea derogării celor 12 zile pentru turismul în grup cu autocarele în Europa

Comunicat de presă IRU, 4 februarie 2013

IRU sprijină ferm propunerea Parlamentului European de a îmbunătăţi derogarea de conducere de 12 zile pentru turismul internaţional cu autocare în UE, adoptat ca parte a revizuirii regulamentului privind tahograful digital, care va simplifica în mod semnificativ regulamentul de utilizare.

Bruxelles - În ajunul reluării dialogului tripartit între Comisia Europeană, Consiliu şi Parlament privind revizuirea regulamentului privind tahograful digital, IRU solicită instituţiilor europene să sprijine propunerea Parlamentului European (PE) de a îmbunătăţi derogarea de conducere de 12 zile, adoptată în iulie anul trecut, ca parte a revizuirii Regulamentului UE 3821/85/CE privind tahograful şi propus de către asociaţiile membre IRU.

Yves Mannaerts, Vicepreşedintele IRU şi Preşedintele Consiliului de Transport Persoane al IRU (CTP), a declarat: "propunerea Parlamentului European constituie o îmbunătăţire semnificativă a derogării celor 12 zile adoptată în 2009, şi simplifică foarte mult compensarea timpul de odihnă cerut pentru utilizarea acestuia. Este, de asemenea, o recunoaştere în timp util că actualele norme ale UE privind conducerea şi timpul de odihnă nu se potrivesc cu specificul şi realităţile activităţilor cu autobuzele şi autocarele."

Eliminarea în 2007 a derogării iniţiale de 12 zile şi reluarea ulterioară a sa într-o formă foarte limitată în 2009, a fost parte dintr-un proces pe termen lung de a căuta cele mai bune modele de reguli pentru călătoria cu autobuzele şi autocarele. Acest proces continuă şi astăzi.

Noile propuneri simplifică procedurile pentru perioadele de odihnă post derogatorii. În conformitate cu normele actuale, şoferii trebuie să ia o perioadă prelungită de odihnă de 4 zile imediat după utilizarea derogării care include zilele de odihnă pierdute care ar fi putut fi luate în timpul derogării. Noile norme permit ca două zile de odihnă standard să fie luate împreună cu celelalte două zile de odihnă rămase şi pierdute să fie luate în următoarele 160 de ore. Acest lucru va oferi industriei o mai mare flexibilitate de care are nevoie pentru a servi clienţii săi.

"Lupta noastră pentru un client şi o derogare de 12 zile favorabilă industriei, nu este doar una simbolică: este o chestiune de supravieţuire pentru mii de mici destinaţii turistice şi companii din întreaga Europă. Dorim ca instituţiile europene să ne dea cadru juridic adecvat pentru a servi clienţii noştri în mod corespunzător, în acelaşi timp garantând în mod natural cu rigurozitate siguranţa rutieră", a concluzionat Dl. Mannaerts.





Ultima modificare a paginii: 15.02.2013

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii