UNTRR


Comunicat de presă din data de 5 Mai 2009

CE trebuie să îşi menţină propunerea privind timpul de lucru

Europarlamentarii trebuie sa analizeze din nou propunerea Comisiei de revizuire a Directivei Timpului de Lucru în Sectorul Transportului Rutier.

Bruxelles - Comisia Europeană trebuie să îşi menţină propunerea de revizuire a Directivei Timpului de Lucru pentru lucrătorii din transportul rutier, în ciuda respingerii acesteia de către Parlamentul European pe 5 mai 2009, pe motiv că propunerea exclude lucrătorii independenţi autentici din legislaţie. În timp ce Parlamentul va solicita Comisiei să îşi retragă propunerea, IRU menţine faptul că această solicitare trebuie refuzată pentru că propunerea este prea importantă pentru a fi abandonată.

Georges Causse, Preşedintele Comisiei de Afaceri Sociale a IRU a comentat: "Parlamentul European a greşit respingând această propunere. Ar trebui în schimb să găsească o soluţie comună cu Consiliul. Este esenţial ca, în acest context, Comisia Europeană să solicite Parlamentului European nou ales să reconsidere propunerea, când se va convoca din nou în septembrie."

IRU salută 'abordarea generală' adoptată de Statele Membre IRU asupra reviziei. La revederea poziţiei sale asupra Directivei, Parlamentul UE ar trebui să îşi bazeze orice viitor acord asupra acestei abordări pragmatic a Consiliului definind o perioadă de 'muncă noaptea' ca fiind cel puţin două ore de muncă pe perioada definită la nivel naţional ca 'timp de noapte' pentru că aduce consistenţă între sectorul de transport rutier şi lucrătorii din alte sectoare care fac subiectul legislaţiei asupra timpului de lucru.

De asemenea, IRU susţine abordarea Consiliului asupra identificării falşilor lucrători independenţi, din moment ce recunoaşte necesitatea unor principii generale de identificare în toată UE, fără a reduce abilitatea Statelor Membre de a adapta aceste criterii la specificul naţional.

În final, abordarea Consiliului de a permite Statelor Membre o flexibilitate asupra includerii sau excluderii lucrătorilor independenţi autentici de la Directivă trebuie susţinută, având în vedere compromisul echilibrat atins de către Consiliu, evidenţiind că poziţia majorităţii - de a exclude şoferii independenţi - nu trebuie să împiedice Statele Membre să aplice astfel de reguli individual la operatorii lor proprii. Această flexibilitate ar trebui să permită ţărilor să aplice regulile numai acolo unde sunt întra-adevăr necesare, de exemplu pentru a corecta dezechilibrele într-o piaţă naţională de transport rutier.

"Parlamentul European nu a încercat să găsească o soluţie pentru a trata problema timpului de lucru, alta decât a respinge brusc o propunere foarte importantă a Comisiei. Îndemnăm Parlamentul să-şi asume responsabilităţile, să re-examineze propunerea şi să urmeze abordarea pragmatică a Consiliului asupra acestei probleme. Aceasta este puţinul pe care industria transporturilor rutiere îl merită," a concluzionat Georges Causse.

Press Office
International Road Transport Union (IRU)
3, rue de Varembé / B.P.44
CH-1211 Geneva 20
Elveţia








Ultima modificare a paginii: 11.05.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii