UNTRR


Comunicat de presă IRU din data de 4 Decembrie 2008

Apăraţi drepturile pasagerilor, sprijinind operatorii de autobuze şi autocare

Viitoarele reguli UE asupra drepturilor pasagerilor în transportul cu autobuze şi autocare trebuie să asigure condiţii optime atât pentru companii cât şi pentru clienţi, incluzând pasagerii cu dizabilităţi şi mobilitate redusă.

Bruxelles - Preşedintele Consiliului de Transport persoane IRU, Graham Smith, a comentat propunerea adoptată astăzi de Comisia Europeană pentru o Reglementare UE a drepturilor pasagerilor în transportul cu autobuze şi autocare, spunând că: "industria transporturilor rutiere nu poate decât să salute stabilirea de reguli rezonabile, adaptate structurii industriei, care plasează clientul în centrul politicii şi preocupărilor companiei, garantând în acelaşi timp un cadru de concurenţă loială între modurile de transport persoane şi promovând rolul şi importanţa economică a călătoriilor cu autobuzul şi autocarul ca mijloace de transport sigure, verzi, confortabile şi accesibile."

Industria europeană de autobuze şi autocare, reprezentată de IRU, salută oportunitatea de a putea elabora măsuri reglementare şi angajamente voluntare, în cooperare cu autorităţile şi asociaţiile reprezentative ale persoanelor cu dizabilităţi şi mobilitate redusă. Pledează, de asemenea, pentru scutirea transportului urban, suburban şi regional cu autobuze şi autocare de la alinierea la aceste noi reguli destinate serviciilor de călătorie pe distanţe lungi.

Cu toate acestea, IRU respinge cu fermitate răspunderea strictă de 220.000 EUR, care nu poate fi refuzată de operatori, ca şi mecanismul costisitor de plată în avans. Specificitatea sectorului de autobuze şi autocare, dominat de micro-întreprinderi de 1 până la 10 vehicule, trebuie să fie recunoscută şi reflectată în viitoarea legislaţie.

În particular, IRU susţine:

  • Asigurarea unei infrastructuri accesibile la terminalele de plecare/destinaţie şi locuri de oprire pe traseu pentru pasagerii cu dizabilităţi şi mobilitate redusă;
  • Niveluri de responsabilitate adaptate în cazul pierderii sau deteriorării bagajului, ca şi pentru ajustarea diferitelor limite de timp/întârzieri;
  • Scutirea firmei de la orice responsabilitate în cazul unor întârzieri asupra cărora nu are niciun control;
  • Stabilirea unor perioade tranzitorii adecvate, inclusiv pentru instruire şi pentru implementarea reglementării.

Graham Smith a încheiat: "Viitoarele dezbateri în Parlamentul European şi În Consiliu asupra acestei propuneri a Comisiei Europene, ca şi dezbaterea actuală asupra reinstaurării derogării celor 12 zile pentru turismul UE cu autocarul, sunt, ambele, indicatori decisivi ai voinţei instituţiilor UE de a crea un veritabil mediu favorabil afacerilor pentru transportul colectiv cu autobuze şi autocare în Europa."

* * *

  • A se vedea raportul asupra accesibilităţii autocarelor pentru pasageri
  • A se vedea Ghidul de bune practici al IRU pentru îmbunătăţirea accesibilităţii taxiurilor
  • Aflaţi mai multe despre reinstaurarea derogării celor 12 zile consecutive de conducere.
Contact de presă IRU: Juliette Ebélé, +41 22 918 27 07,

Pentru obţinerea materialelor menţionate mai sus, vă rugăm să vă adresaţi UNTRR, Roxana Radu: 0720.999.212.








Ultima modificare a paginii: 08.12.2008

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii