UNTRR


Observaţii ITD - Danemarca privind cabotajul

Observaţiile ITD cu privire la scrisoarea proiect ETF/IRU către Comisia Europeană, cu propunerea scrisă de partenerii sociali în transport rutier către Comisie cu privire la viitoarea revizuire a Regulamentului UE 1072/2009 privind accesul la piaţa transportului rutier de mărfuri

ITD, Danemarca, 1 februarie 2013

Danemarca este foarte dependentă de o logistică UE eficientă şi o piaţă a transporturilor. Ca asociaţie daneză pentru companiile de transport rutier, ITD are obligaţia de a sprijini membrii în eforturile lor prin a oferi clienţilor săi soluţii în transport şi logistică competitivă cât mai eficientă.

Avem încrederea că şi colegii noştri din întreaga Europă se confruntă cu aceeaşi obligaţie şi, prin urmare, ar fi de aşteptat ca organizaţia noastră la Bruxelles să lucreze pentru condiţii mai bune, decât să protejeze împotriva concurenţei şi a creşterii economice. De exemplu, cerem IRU să ia în considerare, că IRU nu este o uniune a muncitorilor.

În schimb, IRU trebuie să lucreze pentru îmbunătăţirea mediului de afaceri pentru membrii, respectiv transportatorii din UE şi Europa. IRU trebuie să înţeleagă, că UE a decis să accepte cererea noilor ţări membre UE, şi că aceste ţări trebuie să fie respectate în acelaşi mod ca şi celelalte 15 ţări membre UE.

De ce subliniem acest lucru? Pentru că suntem îngrijoraţi că IRU pune prea mult accent pe condiţiile sociale - în special salariile lucrătorilor - şi pune prea mult accent pe cererea controlului de către poliţie a transportatorilor/şoferilor şi, prin urmare, contribuie şi în convingerea autorităţilor că industria este în favoarea unei creşteri a nivelului de amenzi şi sancţiuni.

ITD nu acceptă acest lucru!

Noi reprezentăm o industrie deja suferindă din cauza sancţiunilor disproporţionate subliniind situaţia financiară a multor transportatori din întreaga Europă. Industria de transporturi este practic liberă, şi, prin urmare, ar trebui să fie pe deplin expusă concurenţei libere.

Conform celor prezentate, ITD susţine ca IRU să acţioneze pentru păstrarea neschimbată a regulilor de cabotaj în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1072/2009. În schimb, ar trebui să lucrăm pentru armonizarea în continuare a aplicării în toate statele membre. IRU ar trebui, de asemenea, să ceară proporţionalitate în ceea ce priveşte natura contravenţiilor. Amenzile nu ar trebui să fie o armă pentru a păstra transportatorii străini în afara pieţei.

Dacă vom sprijini vreodată câteva din cele 5 sugestii ale Comisiei, ITD crede - ca şi alţi participanţi la şedinţa din 17 ianuarie 2013 - că IRU ar trebui să sprijine sugestia nr. 1.

De ce? Deoarece cabotajul trebuie să fie legat de un transport internaţional, şi trebuie să fie pe o perioadă limitată de timp. De asemenea, trebuie să fie uşor de controlat de către autorităţi.

Dacă, spre exemplu, un conducător auto sau un transportator nu a completat unul din punctele a) la g) din Regulament art. 8, nu ar trebui să primească o amendă mare aşa cum se întâmplă astăzi în Danemarca.

În schimb, scopul principal al normelor este de a evita ca un transportator străin să efectueze mai mult decât numărul permis al operaţiunilor de cabotaj. Un conducător auto nu ar trebui să ajungă în sapă de lemn din cauza amenzilor mari, pentru că a omis numărul de înmatriculare al vehiculului.

ITD consideră că deja Comisia a contribuit la clarificarea Regulamentului 1072/2009 prin publicarea unui document "răspunsuri/întrebări". Acesta este un instrument foarte util şi ar trebui să nu solicităm Comisiei să modifice aceste răspunsuri. Viitoarea listă de "răspunsuri şi întrebări", trebuie să fie în conformitate cu principiile liberei circulaţii a mărfurilor în UE.

ITD nu susţine cererea "introducerii condiţiilor de acces la profesia de expeditor". De obicei, media de calificare a unui expeditor este cu mult mai mare decât cea a unui transportator.

ITD nu poate susţine o cerere pentru o prevedere de responsabilitate solidară. Un expeditor sau un transportator care subcontractează un alt transportator nu ar trebui să fie responsabil de respectarea acelui transportator a normelor relevante.

În Danemarca, avem deja o obligaţie strictă în privinţa regimului timpilor de conducere şi de odihnă şi a transportului de animale vii, şi nu ar trebui să cerem o responsabilitate solidară/ responsabilitate strictă.

Rapoartele primite de către Ministerul Transporturilor din Danemarca privind responsabilitatea solidară în sectorul transportului rutier şi accesul la profesia de expeditor au fost comunicate la sfârşitul anilor 90.

Concluziile acestor rapoarte au fost că nu este nevoie de un regim de responsabilitate solidară specific în sectorul de transport pentru că există deja o dispoziţie generală de responsabilitate solidară în Legea penală daneză. Şi pentru celelalte ţări UE este la fel.

Guvernul danez a alocat fonduri suplimentare în buget pentru a controla cabotajul. Poliţia a intensificat numărul de controale în 2012 şi 2013. Cu toate acestea, au fost menţionate doar foarte puţine cazuri în care transportatorii străini au încălcat numărul permis de operaţiuni. Se pare că cel mai dificil lucru pentru noi este acela de a demonstra că operaţiunile ilegale de cabotaj sunt o problemă larg răspândită.

ITD poate sprijini măsurile de politică a CE 1, 2, 3, 5.

În ceea ce priveşte măsura de politică CE 9: ITD nu sprijină Comisia în introducerea unor noi tipuri de încălcări grave în legătură cu respectarea directivei privind detaşarea lucrătorilor.

Trebuie să fim conştienţi de faptul că profesia de transportator rutier este o profesie, ceea ce înseamnă că se lucrează în mod constant de-a lungul frontierelor UE. Însă nicio companie de transport rutier nu poate cunoaşte fiecare aspect în parte al legii ocupării forţei de muncă în alte ţări europene.

În locul introducerii unor reguli imposibile, IRU ar trebui să lucreze pentru standardele minime de securitate socială, asigurare pentru lucrătorii, asigurări de sănătate, etc.

În ceea ce priveşte măsura de politică CE nr. 10: ITD sprijină această măsură.

În ceea ce priveşte măsura de politică ETF/IRU nr. 1: ITD nu poate susţine o foaie de parcurs ataşată pentru fisc, siguranţa rutieră şi socială legate de armonizare şi aplicare.

În legătură cu măsura de politică ETF/IRU nr. 2: ITD susţine această propunere.

Vă rugăm să nu ezitaţi să ne contactaţi, în cazul în care aveţi orice observaţie la părerea noastră.


Cu stimă,
Poul Bruun
Director adjunct, afaceri publice

ITD
Lyren 1
6330 Padborg
DANEMARCA





Ultima modificare a paginii: 19.03.2013

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii