UNTRR


Comunicat de presă TLN Olanda

Comunicat de presă Asociaţia Olandeză pentru Transport şi Logistică (TLN)

Zoetermeer, 20 noiembrie 2012

TLN se opune unei liberalizări mai extinse a pieţei de transport intern

"Transportatorii străini au un domeniu deschis pe piaţa internă"

TLN se opune planurilor de liberalizare în continuare a pieţei transportului. Un grup de lucru înfiinţat de către Comisia Europeană (CE) propune o relaxare substanţială a transportului intern de către transportatorii străini - ceea ce este cunoscut sub numele de cabotaj. Cu toate acestea, TLN este de părere că diferenţele socio-economice între vechile şi noile State Membre sunt în continuare prea mari pentru a se putea discuta despre un nivel de concurenţă echitabil. Deschiderea în continuare a pieţei transportului în acest moment ar avea consecinţe extrem de negative pentru transportatorii olandezi. Mai mult, modul în care acest cabotaj este admis şi simplitatea aplicării lasă mult de dorit. Există norme în vigoare clare privind cabotajul în Europa, dar o lipsă a monitorizării respectării acestor norme înseamnă că transportatorilor străini li se oferă, de fapt, mână liberă în Olanda. Transportul ilegal de către operatorii străini distorsionează concurenţa, având ca rezultat scoaterea de pe piaţă a companiilor olandeze. Din cauza lipsei de fonduri şi a unor priorităţi clar definite, organele de inspecţie în Europa (dar şi în Mediul Uman şi al Inspectoratului de Transport din Olanda) nu dau suficientă atenţie activităţilor ilegale ale transportatorilor străini. TLN doreşte ca ministrul olandez Schultz şi Camera Inferioară să ia măsuri pentru a înăspri controlul normelor existente care reglementează cabotajul.

Cabotajul este transportul intern asigurat de un cărăuş sau transportator stabilit în altă ţară. Pretutindeni în Europa regula este aceea că unui transportator nu i se permite să facă mai mult de trei curse interne pe săptămână într-o altă ţară decât ţara sa proprie. Pe termen lung CE doreşte să liberalizeze complet cabotajul şi prin aceasta să se facă un pas în plus către piaţa internă liberă în Europa.

Nu unui cabotaj nelimitat pentru moment

TLN a fost întotdeauna un susţinător al eliminării controalelor cabotajului, dar consideră că în momentul acesta este încă mult prea devreme să se dereglementeze suplimentar în Europa. Preşedintele TLN Alexander Sakkers a declarat: "Atâta timp cât diferenţele socio-economice între vechile şi noile State Membre ale UE nu au fost reduse, cabotajul nerestricţionat va avea un prea mare efect negativ asupra pieţei olandeze. Prin urmare, este recomandabil să se bată pasul pe loc".

Aplicarea strictă a normelor existente

Desigur, TLN nu se opune concurenţei în Europa, dar legislaţia şi reglementările trebuie să fie respectate de toată lumea şi, în special, trebuie să fie respectate cu stricteţe. Cu toate acestea, o lipsă a capacităţii organelor de inspecţie în Olanda înseamnă că nu există aproape nici o monitorizare a conformităţii cu aceste reguli şi reglementări. "Transportatori străini pot opera cam cum doresc în Olanda şi, adesea, la tarife mult mai mici", spune Sakkers. În multe cazuri, operatorii olandezi riscă să sufere destul de mult din cauza acestei situaţii, iar în vremuri de criză efectele acesteia sunt resimţite tot mai acut.

Clienţii care comandă servicii de transport au şi ei partea lor de responsabilitate

În aceste vremuri de criză clienţii selectează din ce în ce mai mult transportatori pe baza criteriilor de cost, şi nu e nimic rău în sine în asta, cu condiţia ca transportatorul să opereze în mod legal. Cu toate acestea, ceea ce nu poate fi acceptat este ca un client să nu fie în mod constant tras la răspundere în cazul în care economiseşte bani prin angajarea sistematică a serviciilor unui transportator rutier străin ieftin despre care ştie că încalcă regulile privind cabotajul dar şi, probabil, şi alte reguli. Conform TLN, "Responsabilitatea clientului nu se opreşte la barieră".

Apel către Camera Inferioară olandeză: chiar mai multe reduceri în punerea în aplicare sunt inacceptabile

Ministrul Schultz van Haegen a anunţat chiar mai multe reduceri în aplicarea bugetului Camerei pentru anul 2013, având ca rezultat o reducere a bugetului cu mai mult de 2 milioane de euro. Acest lucru va conduce la scăderea numărului de locuri de muncă cu 89 FTE între 2012 şi 2017. Numărul ofiţerilor care controlează camioanele pe drum este acum deja mult prea mic şi vor fi chiar şi mai puţini, ca urmare a reducerilor anunţate. Sakkers menţionează că TLN este îngrijorată că, în curând, numărul inspectorilor să fie la nivelul degetelor celor două mâini. Prin urmare, TLN face apel la Camera Inferioară să anuleze reducerile de personal; şi, în plus, să asigure o capacitate suplimentară pentru punerea în aplicare a normelor de cabotaj precum şi a altor norme. Potrivit TLN, "Punerea in aplicare eficientă în Olanda şi în Europa este singura modalitate de a aborda companiile care operează ilegal".





Ultima modificare a paginii: 19.03.2013

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii