UNTRR


Studiu asupra Regulilor de Cabotaj în transportul rutier în diferite State membre după 1 mai 2009

1. Care vor fi condiţiile generale de realizare a cabotajului în transportul rutier din România după 1 mai 2009?
a) Condiţiile stabilite de Regulamentul 3118/93
b) Condiţiile stabilite prin noile reguli
c) Alte condiţii - vă rugăm să precizaţi.

În conformitate cu prevederile pct. 6 "Politica în domeniul transporturilor" alin. (1) din anexa VII la Tratatul de aderare al României şi Bulgariei la Uniunea Europeană, "operatorii de transportatorii stabiliţi în România sunt excluşi,

Paragraful invocat mai sus menţionează, la alin (b), faptul că, înainte de sfârşitul celui de-al treilea an de la data aderării, Statele Membre informează Comisia în cazul în care vor prelungi această perioadă pentru cel mult doi ani sau, în care, de la acea dată vor aplica, în întregime prevederile art. 1 din Regulament. În lipsa unei asemenea notificări, prevederile articolul 1 din Regulament se aplică implicit.

Concret, ţinând seama de etapele prezentate, cabotajul în România se poate derula în următoarele condiţii:

  • până la 01.01.2010, cabotajul este interzis;
  • în cazul în care statele membre nu vor prelungi perioada respectivă, începând cu 01.01.2010, pe teritoriul României se vor aplica prevederile Regulamentul (CEE) nr. 3118/93, inclusiv sub aspectele menţionate în art. 12 privitoare la eliminarea tuturor restricţiilor cantitative (autorizaţii de cabotaj) în derularea operaţiunilor de cabotaj pe teritoriul României.
  • prevederea respectivă se va aplica până la intrarea în vigoare a Regulamentului privitor la regulile comune de acces la piaţa transportului rutier de marfă, aflat acum, în stadiul de proiect, pe agenda Parlamentului European şi al Consiliului (Pachetul Rutier).

2. Dacă se vor aplica condiţiile Regulamentului 3118/93, va fi definită clar limitarea la cuvântul "temporar"?

Pe perioada aplicării condiţiilor din Regulamentul 3118/93, pe teritoriul României nu vor fi condiţionări temporare în derularea cabotajului; în cazul în care unele state membre impun condiţionări operatorilor de transport români, România va impune, la reciprocitate, condiţionări temporare operatorilor de transport din statul respectiv ce derulează operaţiuni de cabotaj pe teritoriul României.

3. Dacă se vor aplica condiţiile Regulamentului 3118/93, va exista un document special de control pentru cabotajul la transportul rutier din România?
Dacă da, vă rugăm să explicaţi ce tip de document de control, ce informaţie ar trebui să conţină şi de unde poate fi obţinut.

În condiţiile aplicării prevederilor Regulamentului 3118/93, România nu are în vedere introducerea unui document special de control pentru operaţiunile de cabotaj; documentul de control pentru transportul rutier de mărfuri, contra plată, în trafic naţional este dovada efectuării, de către un operator de transport nerezident - deţinător al autorizaţiei comunitare prevăzută în Reg (EEC) no. 881/92 - a operaţiunilor de cabotaj pe teritoriul României.

4. Va fi Directiva 96/71 privind postarea lucrătorilor aplicată activ la operaţiile de cabotaj în transportul rutier din România?
Dacă da, vă rugăm să explicaţi condiţiile care trebuie îndeplinite de către:
a) operatorii de transport
b) şoferi.

În condiţiile aplicării prevederilor Regulamentului 3118/93, aşa cum am menţionat mai sus, România nu va solicita condiţii suplimentare pentru conducătorii auto sau operatorii de transport care prestează activităţi de cabotaj pe teritoriul României. România îşi rezervă dreptul, în virtutea egalităţii de tratament reglementate de art. 3, par. 8 al Directivei 96/71, să impună condiţii de natura celor menţionate la art. 3, par. 1. (c) din Directiva 96/71, Statelor Membre care impun astfel de condiţii operatorilor de transport români pe teritoriul lor.





Ultima modificare a paginii: 02.07.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii