UNTRR


PREDECLARATIA VAMALA ELECTRONICA - SOLUTIA AUTORITATII NATIONALE A VAMILOR DIN ROMANIA

PREDECLARATIA VAMALA ELECTRONICA - SOLUTIA AUTORITATII NATIONALE A VAMILOR DIN ROMANIA

Potrivit cerinţelor Uniunii Europene, începând cu data de 01 ianuarie 2009 intră în vigoare şi în România Reglementarea Comisiei UE(EEC) 2454/1993 cu Actualizările din 05.02.2004 referitor la transmiterea OBLIGATORIE a informaţiilor electronice TIR înaintea sosirii vehiculelor la punctul de trecere al frontierei UE de intrare / plecare de la un birou vamal interior UE/ sosire la un birou vamal interior UE de destinaţie.

Conform reglementărilor UE de mai sus, TOATE companiile de transport care efectuează transport de mărfuri sub acoperirea Carnetelor TIR, trebuie să depună informaţii electronice la sistemele IT ale autorităţilor vamale naţionale ale statelor membre UE.

În cazul în care companiile de transport nu au posibilitatea depunerii informaţiilor TIR (în format electronic) la sistemele IT ale autorităţilor vamale naţionale ale ţărilor membre UE, vehiculele încărcate cu marfă sub acoperirea carnetelor TIR vor fi lăsate să aştepte în frontierele externe UE şi vor fi nevoite să se îndrepte spre serviciile caselor de expediţii/comisionari vamali care, contra cost, vor înregistra şi depune informaţiile electronice TIR necesare sistemului IT al autorităţilor vamale naţionale respective şi implicit vor avea acces deplin la toate datele comerciale confidenţiale ale titularilor de carnete TIR.

Autoritatea Nationala a Vamilor din Romania pune la dispoziţia operatorilor  economici, gratuit, o aplicaţie informatică, ce permite introducerea datelor şi transmiterea acestora către punctul vamal dorit.

Pentru a putea utiliza această aplicaţie firmele care efectuează transporturi sub acoperirea carnetelor TIR trebuie:

1. Să depună la registratura Autoritaţii Naţionale a Vămilor (la adresa:  str. Matei Millo nr. 13, Sector 1 Bucureşti, Tel. centrala: 021 315 58 58/ 021 315 58 59/ 0747.576.206/ 0747.576.207/ 0747.576.208 ) un dosar care conţină:

  • cerere scrisă (model Anexa 2 din Ordin A.N.V. nr. 7898 / 12.12.2008)
  • formular unic de înregistrare în aplicaţie  (model Anexa 3 din Ordin A.N.V. nr. 7898 / 12.12.2008)
  • lista direcţiilor / birourilor vamale pentru care se solicită autorizarea şi persoanele desemnate (model Anexa 4 din Ordin A.N.V. nr. 7898 / 12.12.2008)
  • declaraţie împuternicire în care se specifică dacă terminarea-descărcarea carnetului TIR se face apelând la serviciile unui reprezentant
  • declaraţie - angajament  (model Anexa 5 din Ordin A.N.V. nr. 7898 / 12.12.2008)

2. Să obţină ca răspuns, fie prin poştă, fie personal prin persoană împuternicită, de la Autoritatea Naţională a Vămilor, contul de acces solicitat pentru fiecare punct vamal şi certificatul digital.

3. Să dispună de un calculator conectat la Internet pe care să instaleze aplicaţia pusă la dispoziţie de Autoritatea Naţională a Vămilor şi o imprimantă pe care să tipărească declaraţia completată.
Cerinţe tehnice minime: vezi Anexa 1 din Ordin A.N.V. nr. 7898 / 12.12.2008.

Pentru alte detalii puteti accesa site-ul A.N.V.   www.customs.ro la sectiunea agenti economici, subsectiunea proceduri vamale, categoria plasarea marfurilor sub un regim vamal, clasa tranzit vamal, procedura NCTS/TIR sau accesati linkul
http://www.customs.ro/ro/agenti_economici/proceduri_vamale/plasarea_marfurilor_sub_un_regim_vamal/tranzitul_vamal/nctstir.aspx

sau puteti apela la HelpDesk NCTS oferit tot de A.N.V., la tel. 021 315 58 58/ 021 315 58 59





Ultima modificare a paginii: 30.12.2008

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii