UNTRR


16.03.2018 – UNTRR a participat la Grupul de transport rutier al Comitetului de Dialog Social Sectorial UE - Bruxelles

16.03.2018 – UNTRR a participat la Grupul de transport rutier al Comitetului de Dialog Social Sectorial UE - Bruxelles

 

În data de 16 martie 2018 Grupul de transport rutier al Comitetului de Dialog Social Sectorial UE s-a întâlnit la Bruxelles.

La această reuniune au participat reprezentanți ai IRU, ETF și ai Comisiei Europene. Delegația IRU a fost formată din reprezentanți IRU Bruxelles și reprezentanți ai asociațiilor IRU de transport marfă și persoane din Germania, Franța, Danemarca, Polonia, Cehia și Slovacia, Marea Britanie, Asociația Nordică de Logistică, Finlanda, România prin UNTRR.

Principalele subiecte discutate:

Siguranța rutieră

IRU Bruxelles a precizat că siguranța rutieră nu este negociabilă și este un principiu pe care partenerii sociali ar trebui să își bazeze relațiile (referire la reacțiile extrem de negative ale membrilor ETF împotriva propunerilor IRU de flexibilizare a timpilor de conducere pentru șoferii de autocare).

ETF a replicat că propunerile IRU privind timpii de conducere pentru transportul de persoane vor avea un efect negativ asupra siguranței rutiere.

Pachetele de mobilitate 1 și 2

Referitor la pachetul de mobilitate 2: DG MOVE  a realizat o prezentare a propunerii de revizuire a Regulamentului 1073/2009 privind accesul la piața internațională de servicii cu autocarul. CE propune eliminarea restricțiilor de acces la piețele inter-urbane, respectiv deschiderea piețelor naționale pentru competiția serviciilor regulate non-urbane, alături de stabilirea unei abordări comune de protecție a contractelor de servicii publice.

Referitor la pachetul mobilitate 1: Eddy Liegeois - Șef unitate DG MOVE a spus că nu există încă un compromis referitor la detașare,  cabotaj,  odihna în cabină la nivelul Parlamentului European și al Consiliului, dar e optimist că se va putea ajunge la un acord la Consiliul de Transport din iunie și în plenul PE din iulie 2018, după care va putea începe trialogul în septembrie, astfel încât va putea fi adoptat textul final până în aprilie 2019.

CE consideră că se poate ajunge deja la o înțelegere în PE și Consiliu referitoare la propunerea pentru accesul la profesie în cazul vehiculelor de (2,4)-3,5 tone, precum și a flexibilității privind vehiculele închiriate.

Referitor la problema odihnei în cabină, CE derulează un amplu studiu pentru identificarea parcărilor existente, a nevoilor de parcări și perspectivelor de finanțare.

Referitor la tahograful inteligent, CE a spus că acesta va fi disponibil pe camioanele noi de la mijlocul lui 2019, însă nu există obligația retroechipării. Cu toate acestea, PE și Consiliul doresc să impună retroechiparea, în timp ce CE consideră că trebuie stabilit un termen realist pentru transportatori.

CE consideră că actuala Președinție bulgară gestionează bine dosarele dificile ale pachetului mobilitate și de aceea at fi posibilă adoptarea unui compromis politic în Consiliul de transport din luna iunie 2018. La nivelul Paramentului European, MEP Wim van de Camp (TRAN) este "o locomotivă" pentru tot pachetul mobilitate, de aceea CE se așteaptă la un rezultat în cadrul plenului PE din iulie 2018. Cu toate acestea, CE Liegeois consideră că propunerea PE de limitare a cabotajului la numai 2 zile este mult prea restrictivă.

ETF consideră că nu se va putea ajunge repede la  acorduri în PE și în Consiliu privind pachetul mobilitate. În acest caz, CE Liegeois a precizat că pachetul mobilitate va fi transmis următoarei Președinții austriece, în timp ce pachetul mobilitate 2 (R1073/2009) este probabil să fie tratat în timpul Președinției române a Consiliului European.

Autoritatea Europeană a Muncii: CE a informat referitor la propunerea pentru înființarea unei Autorități Europene a Muncii (ELA), prezentată în EPSCO pe 15.03.2018 și care se dorește să fie adoptată până la sfârșitul lui 2018, urmând să fie funcțională din 2019 și complet operațională din 2023. ETF a spus că este necesară o agenție rutieră, în timp ce reprezentantul CESMAD Cehia și Slovacia a spus că salută propunerea pentru o Autoritate Europeană a Muncii (cu precauție).

Deși IRU și ETF au semnat în 2014 o declarație comună privind Agenția de Transport Rutier UE, IRU nu s-a exprimat în favoarea ERTA în timpul CDS, spunând că în cadrul întâlnirii pregătitoare IRU membrii și-ar fi exprimat susținerea pentru ELA.

UNTRR  a susținut necesitatea unei Agenții de Transport Rutier UE, iar Secretariatul IRU a spus că urmează să organizeze o discuție telefonică cu Bordul CAS săptămâna viitoare, după care va fixa o întâlnire cu ELA.

Alte subiecte prezentate:

- Platforma europeană de combatere a muncii nedeclarate UDW - inițiativă UE recent lansată, cu un focus în creștere asupra transportului rutier. IRU și ETF vor participa la un seminar UDW pe 01.06.2018.
http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1299&langId=en

- femeile în transport

- criza șoferilor - IRU a creat un grup de lucru privind criza șoferilor și consideră colaborarea cu ETF potențial benefică.

- lansarea proiectului comun al partenerilor sociali - SPHERE, focalizată pe pachetul mobilitate. Cele 3 subiecte preliminar agreate de IRU și ETF sunt: 1. timpii de conducere și de odihnă, 2. accesul la profesie-cabotaj, 3. Detașarea

- declarație comună ETF-IRU: Partenerii sociali din domeniul transporturilor rutiere solicită decidenților politici europeni să asigure o implementare rapidă a deciziei Curții Europene de Justiție (CEJ) privind serviciile oferite de intermediarii de transport comercial.

 





Ultima modificare a paginii: 19.03.2018

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii