UNTRR


IRU solicită guvernelor să promoveze şi să sprijine transportul rutier pentru a impulsiona redresarea economică

Geneva - Adunarea Generală a Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere - IRU, reprezentând operatorii de camioane, autobuze şi taxi din 74 de ţări, pe 5 continente, a adoptat astăzi în mod unanim Rezoluţia privind reducerea impactului crizei economice asupra sectorului transporturilor rutiere.

Surse din industrie şi guvernamentale indică o scădere în activitatea de transport rutier de până la 50%, o dublare a numărului de falimente şi o creştere dramatică a şomajului (concedieri temporare sau definitive), care deja au atins 140.000 de posturi în UE, 120.000 de posturi în ţările CIS şi 200.000 de posturi în America de Nord.

Previziunile pentru anul 2009 pentru transporturi sunt extrem de îngrijorătoare. Traifele de transport au fost într-o scădere generală în primul trimestru al anului 2009.

Aceeaşi situaţie îngrijorătoare există şi pe piaţa transportului de persoane, conform informaţiilor din turism. Astfel, sectorul de transport taxi a înregistrat o scădere de 20% la serviciile de transfer din aeroporturi.

Preşedintele IRU, Janusz Lacny a avertizat: "Deşi volumele de transport se corelează în mod direct şi interdependent cu creşterea PIB, recenta dihotomie în politicile guvernamentale este de neconceput: în timp ce guvernele acordă asistenţă financiară impresionantă băncilor pe motivul că acestea sunt vitale economiei, impun restricţii transportului rutier şi planifică o creşterea a taxelor prin intermediul revizuirii Directivei Eurovinietei în UE. Şi totuşi, dacă băncile nu ar mai exista, comerţul ar continua, pe când dacă transportul rutier ar dispărea, comerţul s-ar opri brusc! Priorităţile guvernelor sunt clar greşit gândite."

Ţinând cont că în contextul economic global, transportul rutier profesionit a devenit un vital instrument de producţie, conectând orice companie la piaţa mondială, şi fiind un furnizor de mobilitate în siguranţă, ecologic şi economic pentru toţi, Rezoluţia IRU cere de urgenţă autorităţilor vizate:

  • să reducă taxele existente şi să nu mai creeze alte taxe noi deoarece acestea ameninţă redresarea economică şi competitivitatea
  • să încurajeze instituţiile financiare să asigure linii de credit astfel încât transportatorii rutieri să îşi finanţeze investiţiile şi operaţiile lor
  • să facă legislaţia de declarare a falimentului mult mai flexibilă astfel încât să le permită operatorilor de transport reducerea capacităţii pentru a dezvolta operaţiuni profitabile şi să evite lichidarea întregii companii.
  • să acorde subvenţii operatorilor de transport pentru a le permite să investească în continuare în vehicule inovative şi curate
  • să investească în infrastructura rutieră pentru a elimina blocajele şi costurile aferente acestora
  • să creeze un cadru administrativ şi legal care să permită industriei transporturilor rutiere să îşi menţină personalul ca inactiv fără a fi nevoie să recurgă la concedieri.

IRU încurajează operatorii să transporte numai dacă obţin profit, dacă costurile pot fi transferate clienţilor, să evite cursele fără pasageri sau marfă şi totodată să stabilizeze preţurile reducând capacitatea de transport şi să plaseze temporar angajaţii calificaţi în status inactiv pentru a nu îi pierde deoarece va fi nevoie de ei când criza va lua sfârşit.





Ultima modificare a paginii: 15.04.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii